czwartek, 9 stycznia 2014

Sprzedający: taniogsm24h

Niestety muszę opisać kolejny nieprzyjemny przypadek i mimo iż sprawa skończyła się dobrze to uważam, że powinniście wiedzieć kilka rzeczy.

W cenniku mają do wyboru:
1. Przesyłka pobraniowa: 20,00 zł
2. Przesyłka kurierska: 12,00 zł
3. Przesyłka kurierska pobraniowa: 25,00 zł
4. List ekonomiczny: 6,00 zł
5. List polecony ekonomiczny: 7,00 zł
6. List polecony priorytetowy: 10,00 zł
7. Odbiór w punkcie po przedpłacie: 0,00 zł

Zwróćcie uwagę na punkt 4 i nigdy go nie wybierajcie u tego sprzedawcy! Produkty ma dobrej jakości jak uda się je Wam dostać jednak problemy mogą nastąpić już w momencie wysyłki towaru. Opiszę Wam mój przypadek, który jak widać po negatywnych komentarzach nie tylko mi się przydarzył. Ja jednak byłam w stanie udowodnić firmie X X X1, że na etapie (wysyłki) coś poszło nie tak i w ostatecznym rachunku otrzymałam zaginione towary. Nie wiem czy to celowe, czy nie celowe działanie, ale ktoś z firmy X X X1 powinien mieć nadzór nad pracownikami i sprawdzać czy nie zapomnieli wysłać jakieś paczki.

Po wybraniu sposobu dostawy List ekonomiczny otrzymałam maila z informacją cyt.

----------------------------
EDIT 2014-08-26

Niestety opisywana firma postraszyła mnie Sądem i dla świętego spokoju usunęłam treść maila. Ten kto u nich kupował to wie jakiej jest treści ten email :)

----------------------------

Jak widać na dzień dobry odradzają tę formę wysyłki. To po co mają ją w swojej ofercie! To po pierwsze. Po drugie zapytałam się: ile mam dopłacić za kilka przedmiotów. W dwóch kolejnych mailach nie otrzymałam jednoznacznej odpowiedzi co do kwoty dopłaty. W trzecim mailu nie wytrzymałam już i zadeklarowałam rezygnację z zakupionych towarów bo nie mogę się dowiedzieć ile dokładnie mam dopłacić. W końcu odpisali, że 6zł. Dobra, dopłaciłam im 6zł do kuriera po czym po kilkunastu minutach otrzymałam maila z informacją, że wysłali ... uwaga ... listem ekonomicznym?!? Wkurzyłam się! To po co ta cała korespondencja i dopłata skoro i tak wysłali listem ekonomicznym?

Firma X X X1 korzysta z usług Inpostu i ma z nimi stałą umowę. Po prawie dwóch tygodniach oczekiwania udałam się do punktu Inpost w mojej miejscowości i poprosiłam o sprawdzenie tej firmy, czy nadała do mnie przesyłkę. Stała umowa wiąże się z prowadzeniem książki nadawczej w której są informacje dotyczące nawet przesyłek nierejestrowanych. Uprzejma Pani zadzwoniła do Inpost z Kraśnika (bo tam nadaje przesyłki firma X X X1) i co się okazało?
Owszem sprzedawca zgłosił do mnie przesyłkę, ale została wycofana przez niedostarczenie fizycznej paczki! WTF! Teraz jasne jest, dlaczego odradzają wysyłkę listem ekonomicznym! Bo po prostu nie zawsze "pamiętają" o ich wysyłaniu!

Jak im o tym napisałam to trzy dni później stał pod drzwiami kurier z moją przesyłką.

DOBRA RADA dla wszystkich osób którym coś takiego się przydarzyło na aukcjach lub sklepach internetowych.

Jeżeli taki numer robi firma, to sprawdźcie w jakim mieście nadają przesyłki i po prostu zadzwońcie z pytaniem czy w książce nadawczej jest przesyłka adresowana do Was i czy została wysłana.

Podane dane osobowe są ogólnie dostępne w internecie gdyż taniogsm24h ma firmę np:
----------------------------
EDIT 2014-08-26
Co prawda dane firmowe nie są tym samym co dane osobowe i nie podlegają ochronie w myśl ustawy o ochronie danych osobowych art. 6 na jaką powołuje się firma X X X1 to jednak na prośbę opisywanej firmy usuwam je gdyż dane te są jednocześnie danymi osoby fizycznej - czyli jej adres zamieszkania, Imię i Nazwisko.
----------------------------

EDIT 2014-08-26
Krótka informacja dla osób które mogą być zastraszane Sądem, GIODO czy innymi "organami" w momencie ujawnienia danych firmowych przedsiębiorstwa X, które może mieć "coś za uszami" opisując jakieś zdarzenie na blogach czy forach - mam informację:
Co do Art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych nie dotyczy ona danych firmy nawet gdy pokrywają się z danymi prywatnymi:

cyt."Zgodnie z wyrokiem NSA z dnia 28 listopada 2002 r. (II SA 3389/2001) – jeżeli przedsiębiorca objął zakresem danych indywidualnych dotyczących firmy swoje dane osobowe, w sytuacji gdy dane te pokrywają się, nie może on jako osoba fizyczna domagać się ochrony swoich danych osobowych, które są wykorzystywane nie jako dane osobowe, lecz jako dane firmy. Stanowisko to zostało potwierdzone w wyroku WSA w Warszawie z dnia 16 listopada 2011 r. (II SA/Wa 1009/2011)."

cyt."Prawo działalności gospodarczej Art 7a ust. 2 - Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271)."

1 - dane firmy usunęłam na prośbę tejże firmy.

EDIT 2014-08-25
Tak wyglądają wpisy przesyłek nierejestrowanych:

9 komentarzy:

  1. Kupiłem u nich w poniedziałek 2014-05-26 07:41:48 kartę turbosim i do tej pory cisza nawet nie dostałem maila że mi coś wysłali a przelew dostali od ręki

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz do nich maila. Jak odpiszą, że wysłali to poczekaj jeszcze kilka dni i możesz spróbować zrobić to co ja zrobiłam w punkcie Inpost.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprawdzam nonstop poczte i nawet nie raczą odpisać na maila a wysłałem do nich wraz z potwierdzeniem wpłaty

    OdpowiedzUsuń
  4. Mialam ostatnio podobną sytuację, z tym, że firma MAREC sprzedawała na allegro pod nickiem „tanioAKCESORIA”. Kupiłam matę do ćwiczeń i wybrałam przesyłkę listem ekonomicznym, ze względu na niską cenę towaru (mea culpa – już nigdy nie zamówię niczego przesyłką nierejestrowaną). Po niecałych 2 tyg od wysyłki zadzwoniłam na pocztę, żeby spytać, czy nie leży tam dla mnie jakaś przesyłka. Niestety nie leżała. Napisałam do Sprzedającego, czy były z nią jakieś problemy. Dziwnym trafem tego samego dnia dostałam maila z allegro, że Sprzedawca otrzymał zwrot przesyłki z powodu „towar nie zmieścił się do skrzynki”. Ok, tylko dlaczego nie czekał na mnie przez 2 tyg na poczcie? Pomijam kwestię wizyty listonosza i awizo, bo wiem, że w przypadku listów ekonomicznych różnie bywa. Dostałam również maila od Sprzedającego, że jeśli dokonam ponownej opłaty za przesyłkę, to wyśle towar listem poleconym. Zaczęłam dociekać, spytałam za jaką datą był zwrot – nie dostałam odpowiedzi. Sprzedający jednak po pewnym czasie napisał, że wyśle jednak towar na swój koszt. Podejrzewam, że pierwszej wysyłki w ogóle nie było i początkowo zamierzał wyłudzić pieniądze za drugą. Puściłabym to bokiem mimo straconego czasu i nerwów (Sprzedawca jest nieprofesjonalny i nieuprzejmy), gdyby nie to, że mata została poskładana i wepchnięta w paczkę, co spowodowało na niej trwałe załamania. Myślę, że osoba zajmująca się sprzedażą takich rzeczy powinna wiedzieć, że maty się zwija.
    Co do Twojej rady – w oddziale Inpostu w moim mieście powiedziano mi, że w żaden sposób nie mogą sprawdzić, czy przesyłka nierejestrowana została do mnie wysłana. Do Kraśnika natomiast nie mogę się dodzwonić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę informację można uzyskać tylko w Kraśniku bo tam zostawiają książkę nadawczą. Ja miałam to szczęście, że z mojego punktu Inpost zadzwoniła pracownica Inpostu do Kraśnika, dlatego się pewnie dodzwoniła bez problemu.

      Usuń
  5. Też na przesyłkę czekam już 3 dzień dzwoniłem w ciekawości do Kraśnika do Inpostu i uzyskałem informację że na przesyłki ekonomiczne nie są prowadzone żadne książki nadawcze niezależnie od tego kto nadaje. Książki nadawcze posiadają tylko przesyłki polecone może coś pomyliłaś?

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja przesyłka doszła, była nadana tak jak sprzedający pisał. W sumie 99% pozytywów też o czymś świadczy. Może faktycznie te przesyłki giną na poczcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MAteusz, opisałam swoją historię aby ludzie nie poddawali się i szukali przyczyny nieotrzymania przesyłki. Jak czytałeś pewnie posta napisałam, że pracownica "mojego" Inpostu zadzwoniła do Kraśnika. Wiadomym jest, że rozmowa dwóch pracowników tej samej firmy jest inna niż pracownika z klientem.

      Jeżeli firma deklaruje tyle i tyle paczek (rejestrowanych i nie) danego dnia a dostarcza ich mniej to pracownikowi Inpost rachunek się po prostu nie zgadza, stąd wiadomo, że przesyłka nie została fizycznie nadana.

      Poza tym przytoczyłam sens wypowiedzi pracownicy "mojego" Inpost powtarzającej słowa pracownika z Kraśnika iż przesyła została zdeklarowana leż nie została fizycznie nadana.

      A co do ginięcia przesyłek na poczcie to się zgadzam, że czasami do tego dochodzi, jednak jest to sporadyczne, dlatego warto podrążyć temat zanim się podda zwłaszcza gdy przesyłka była np. cenna.

      Usuń
  7. Tutaj widać jak nadawane są przesyłki nierejestrowane w Inpost:
    http://www.sendsystem.pl/public/images/screens/wydruk_inpost-zestawienie_przesylek_nierejestrowanych.png

    OdpowiedzUsuń